hus till salu...

I morse gjorde jag en fasansfull upptäckt. Den fick mig att fundera på om jag verkligen kan bo kvar här.
Det var inget lik i trädgården och nej, jag hittade inte Konstapeln i garaget, ovanpå grannfrun.
DET VAR VÄRRE!

Fy fan...

Jag gick som vanligt in till Leia för att säga god morgon, när jag såg den. Spindeln. Seriöst nu, jag har spindelfobi och kan överdriva ibland när det gäller spindlar. Men det här är på riktigt, det såg ut som den rymt från ett zoo.
Jag blev paralyserad av skräck och såg mitt liv passera i revy. Frågan var bara, hur ska jag kunna bo kvar här och hur fan skulle jag få bort spindeln. Ringde Konstapeln, som visade sig vara i Dalsland, i vild panik. Ringde Thörne i ännu vildare panik, men även han jobbade. Han hänvisade mig vidare med löfte om att Pille var i kil. Ringde Pille, som var i Karlstad. Han hade dessutom fräckheten att skratta åt mig. Det är kompis dä! Jag vågade inte släppa spindeln med blicken ifall han skulle få för sig att förflytta sig, så att gå in till grannen var uteslutet. Tillslut fick jag tag i Perta som kom som en räddande ängel och avlägsnade odjuret.

Det är tur att Leia är så liten att hon inte förstår att hon varit så nära att bli uppäten. Hon hade verkligen sovit med besten i sitt rum. Hon var däremot väldigt förstående när jag förklarde de nya husreglerna: INGA MER ALTANDÖRRAR ÖPPNA! Släpp ut hundarna, stäng dörren omedelbart, släpp in hundarna, stäng dörren omedelbart.
Per medgav att spindeln var väääldigt stor, men han köpte inte min teori om att den var flera år gammal och hade levt på råttor.
Nu är den borta, men minnet av den lever kvar förevigt. Vet inte hur jag ska komma över det här. Ni tror jag skojar, men det känns som jag är iaktagen, det känns som det kryper på mig och jag vet inte om jag kan bo här längre....
Har funderat länge och väl på hur jag ska kunna visa er bilden på spindeln som Per tog med min kamera, eftersom att jag inte vågar titta på den själv. Lägger jag upp den i bloggen kommer jag inte att kunna bläddra igenom den utan att bli påmind och få skiten skrämd ur mig. Hursom helst, jag har bestämt mig för att lägga upp den på facebook, så kan ni se den där i stället. Jag gömmer den i ett album där helt enkelt...
OOOOOOOOOOOOBSERVERA att det är Pers TUMME intill spindeln, kroppen är fan lika bred..

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Heej =) Haaahahahahaha fyyy jag FÖRSTÅR DIG!!!! Jag HATAR spindlar, men tyvärr hatar David dom ännu mer så jag får alltid spänna mina muskler hur lite jag än vill...Men spindlar i ett hus betyder att huset är rent och sunt! Se det så =)

Kram på dig <3

2010-08-19 @ 10:20:40
URL: http://ingridpling.blogspot.com
Postat av: jossan

du måste ju lägga upp den! fast jag kommer säkert dö då jag me....fyfaaan!!! de har kommit såna där gigantiska utanför mitt vardasrumsfönster, jeppe å ja har kastat pinnar på den och förstört men så bygger den nya på de andra fönstret!!! usch

2010-08-19 @ 12:31:31
URL: http://josefiineh.blogg.se/
Postat av: birgitta

Fy i f-n, jag hade samma bekymmer i et annat hus jag bodde i....och jag har en x-trem s-fobi... Jag säger bra "Ugnsrentspray - Mr. Muscle"(...om inte grannen kan komma...). De rör sig ett tag...men efter ett kort tag är det äntligen slut...) Nu orkar jag inte skriva mer om det här... Ring gärna för mer tips...

2010-09-26 @ 00:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0