kräftkalas

Lördagens kräftkalas hos Leroy skulle bli min första fylla på elva månader. Så blev det inte. Jag började bra, men fick en formsvacka som ej gick att återkalla. Ju mer jag drack, destu ondare i huvudet fick jag. Det var bara att lägga ner flaskan och inse att det barmhärtigaste jag kunde göra för mig själv var att gå hem och lägga mig. Min kväll slutade alltså i min säng, med hundarna klockan 23:30. Nyktrast i Kil och bedrövad över att jag blev bakfull, innan jag blev full.
några bilder tog jag i allafall:

Hagström demonstrerar  hur man tänder ljus i kil.


Pille påstår att han bara vara fyra poäng från att få bli medlem i Mensa.
Någon som tror något annat?







Konstapeln gick "all in" tillskillnad från mig.. Han började kvällen med att göra en storslagen entré in på gräsmattan i sin monstertruck. Alla tyckte det var skoj, utom Leroy vars häck nu är ett minne blott. Åtminstone en del av häcken, ungefär lika bred som monstertrucken. Ja, ni förstår själva...

Efter att han tullat lite på ölen kunde man tydligt märka hur promillen steg i Konstapeln. Plötsligt började han yra om att Pille var en duktig och bra kompis. Mig började han älska precis innan jag gick. Senare älskade han antagligen allt och alla och runt fem på morgonen älskade han med gräsmattan. Jag låg vid det laget i min egen säng, för länge sen. Har bara fått episoden återberättad för mig. Antar att jag inte behöver säga att jag skulle ge ett finger för att få detta förevigat på bild. Pille som förövrigt blev Conan Barbaren under natten och förintade ett pucko i rosa skjorta, hade hittat Konstapeln utslagen på gräsmattan, med gräs i munnen och altankanten som huvudkudde.
Jag var ju noll procent bakfull dagen efter och tog en promenad till "festivalområdet" på Lingonstigen för att gå skallgång efter min försvunna sambo...Detta var vad jag fann på soffan:

Ett stycke Pille, gapande som en fågelholk. Snarkandes som en brunstig grizzlybjörn.
Ett stycke flintskallig Konstapel. I en dimma av alkoholångor.

På altanen fann jag:

Ett stycke fluffig frisyr som stack upp under ett täcke. Frisyren satt på Leroy. Som såg ut att ha blivit överkörd av tåget.



....kräftkalasets slutstation

Kommentarer
Postat av: stina

Hej, tack för din kommentar =)

Jag förstår helt vad du menade, för mig var mitt namn kamphunden mer som en ironisk sak eftersom att det är så politikerna säger. Dem dömer många raser i en kategori efter deras bakgrund. Tyvärr kommer ven dina hundar sättas som kamphundar för att dem en gång i tiden blivit avlade för kamp i olika sammanhang.

Jag är helt på din sida. =)

Mvh christine

2010-08-11 @ 17:50:11
URL: http://stiiiinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0